Wednesday, January 1, 2014

Burger 1

Verdens bedste veganer burger!

I løbet af foråret er der kommet flere opskrifter på min blog og det er vist på tide at berolige faste læsere: nej, det her bliver aldrig en rigtig vegansk madblog! Men mad fylder meget i mit liv og jeg elsker at lave god mad. Derfor er det egentlig underligt, at det har fyldt så lidt på bloggen indtil nu.

Nu synes jeg pludselig det er sjovt at dele alle mine yndlingsopskrifter – og dem har jeg faktisk ret mange af. Men i fremtiden vil jeg selvfølgelig også skrive indlæg om alt muligt andet, fuldstændig som jeg plejer.



Verdens bedste veganer burger!

Jeg elsker en god veganer burger! I flere år har jeg brugt Nutanas forskellige frosne vegetarbøffer, men jeg har fundet ud af, at det er meget bedre at lave dem selv. Jeg har efterhånden prøvet flere opskrifter, men denne kikærteburger er uden tvivl den bedste!

1 løg

½ rød peberfrugt

2½ dl udblødte kikærter

2 små kogte kartofler

1 tsk sambal oelek

1-2 fed hvidløg

Mel

Havregryn

Salt og peber

½ tsk paprika

Et drys cayennepeber

Jeg har købt en minihakker fra Krups og den er altså enormt smart til sådan noget. Man hakker løg, peberfrugt og de udblødte kikærter – det tager kun et øjeblik. Minihakkeren er faktisk bedre end at hakke det hele i hånden, da det også giver mere saft.

Så hælder man det hele over i en skål og putter resten af ingredienserne i, moser kartoflerne og ælter det hele sammen. Man skal være lidt forsigtig med havregryn og mel – det skal hænge sammen, men det må ikke blive for tungt eller bastant. Derefter former man bøfferne med hænderne – der bliver cirka 4 bøffer ud af denne portion. Jeg synes man skal gøre dem så store og så flade som muligt, så de passer til burgerbollerne – dem gider jeg desværre ikke at bage selv. Hvis man køber bollerne, så er det ret hurtigt at lave sådan en omgang veganer burgere og det smager fantastisk. Derfor er der heller ikke brug for andet dressing end ketchup.

NB: vær lidt forsigtig med sambal oelek – det er meget stærkt!
Sent via BlackBerry® device provided by TBayTel.

0 comments:

Stop Smoking

About Me

My Photo
Bosenberg
...endnu ikke noget at skrive hjem om...
View my complete profile

My Blog List

featured-video

About This Blog

Lorem Ipsum

Lorem Ipsum

featured-content2

Lorem

featured-content2

Lorem

featured-content2

featured-content2

Sulky Rollo vimeo

Olde Grouch YouTube

We're all ears:

Followers